قانون طلایی بازاریابی محتوا (قانون ۳ به ۷)

قانون طلایی بازاریابی محتوا

برای اینکه مخاطب جمع کنید نباید همیشه محتواهای معرفی محصول بذارید. اما خب اگه فروش آنلاین محصولی رو دارید، برای ایجاد فروش مجبورید محصولتونو هم معرفی کنید. چطور باید محتوای معرفی محصول بذارید تا هم مخاطب جذب کنید و هم فروشتون بالا بره؟ من در ادامه قانون طلایی بازاریابی محتوا بازاریابی، یعنی قانون ۳ به ۷ رو آموزش میدم.

بازاریابی محتوا یه قانون اصلی داره. قانون ۳ به ۷٫ یعنی اگه قراره ۱۰ تا محتوا تولید کنید، باید ۳ تا محتوای معرفی محصول تولید کنید و ۷ تا محتوای نامربوط به محصول.

اما محتوای نامربوط به محصول یعنی چی؟

معمولا به محتواهای سرگرم‌کننده و آموزشی محتواهای نامربوط به محصول گفته میشه. سوبرداشت نکنید. این نوع محتوا به محصول ربط داره، ولی ربط مستقیم نداره.

مثلا فرض کنید یه فروشنده‌ی لباس هستید. قصد تولید محتوای نامربوط به محصول دارید. حالا چیکار باید بکنید؟ به عنوان یه محتوای آموزشی می‌تونید درباره‌ی نحوه‌ی شستن لباس‌های پشمی آموزش بدید. یا به عنوان یه محتوای سرگرم کننده می‌تونید با استفاده از لباس‌هاتون چالش‌های شبکه‌های اجتماعی رو ضبط کنید.

به این ترتیب با اینکه از محصولتونو برای آموزش یا سرگرمی استفاده کردید، اما بطور مستقیم مخاطبو دعوت به خرید محصول نکردید.

تا اینجا چی شد؟ برای تولید محتوا باید قانون ۳ به ۷ رو رعایت کنید. یعنی اگه قراره ۱۰ تا محتوا تولید کنید، باید ۳ تا محتوای معرفی محصول تولید کنید و ۷ تا محتوای نامربوط به محصول.

اما چرا باید این قانون طلایی بازاریابی محتوا رو رعایت کرد؟

مخاطب توجهش رو از سر راه نیاورده که به هر چیزی بده. باید یه ارزشی ایجاد کنید تا مخاطب در مقابل توجهش رو بده. اگه فقط محتوای معرفی محصول بذارید تبدیل می‌شید به هزاران هزار مغازه‌های آنلاینی که هر روز دارند اینکار رو انجام میدند. اما اگه مخاطب رو سرگرم کنید یا آموزش بدید، بخاطر ارزشی که ایجاد کردید، مخاطب توجهش رو بهتون میده. اینطوری وقتی محصولی هم معرفی کنید، مخاطب به اون محصول توجه و فکر می‌کنه.

شاید در ادامه بخواید این مطلب رو بخونید:
سنجه های بازاریابی محتوا کدام هستند و روی چه سنجه‌هایی تمرکز کنیم؟

در ادامه:

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *