چه محتواهایی بین مردم خواهان دارن؟ دیدید بعضی از محتواها مثل بمب میترکن؟ چه ویژگیهایی باعث میشه یه محتوا بین مردم سر و صدا کنه؟ اون محتواها چی دارن که مردم اونقدر دنبالش هستن؟ اگه اون ویژگیها رو یاد بگیرید، میتونید برای محتوای خودتون استفاده بکنید تا سر و صدا به پا کنید.
من در ادامه بر اساس یه مقالهی معروف، دربارهی ۲۱ نوع محتوای پر طرفدار خواهم گفت که بدجور سر و صدا میکنن.
اسکات اوگتامن (اگه درست تلفظ کرده باشم) یه اینفوگرافیک معروف داره. توی مقاله محتواهایی که مثل بمب سر و صدا کردنو بررسی کرده و به ۲۱ نوع محتوا رسیده. گفته که مردم دنبال همین ۲۱ نوع محتوا هستن. یعنی اگه محتوایی تولید کنید که حداقل شامل یکی از این نوعها بشه دو تا اتفاق میفته. اول اینکه مردم خواهان محتواتون خواهند شد. دوم اینکه شانس اینو دارن که مثل بمب بترکن.
اسکات اوگتامن نویسندهی کتاب ۵۱ content marketing hacksه و مقالش در وب سایت CMI منتشر شده. در ادامه من قراره ۲۱ نوع محتوایی که در اون مقاله اومده رو بگم.
بنظرم بد نیست قبل از تولید محتوا، یه بار لیست ۲۱ نوع محتوای خواهاندارو مرور کنید. اینطوری میتونید الهام بگیرید و محتواتونو نزدیک یکی از این نوعها بکنید. بخاطر همین من این لیستو بدون توضیح اضافه فقط مینویسم تاخوندنش قبل از تولید محتوا، بهتون الهام بده.
چه محتواهایی بین مردم خواهان داره؟
- محتوایی که یادمون بندازه زندگی کوتاهه.
- محتوایی که یادمون بندازه رویاهامون میتونن واقعی بشن.
- محتوایی که باعثشه چیزهای بزرگترو تصور و باور کنیم.
- محتوایی که یادمون بندازه ما اهمیت داریم و مهم هستیم.
- محتوایی که اصول فراموش شده رو بهمون یادآوری کنه.
- محتوایی که پیچیدگیهای غیر منتظره داشته باشه.
- محتوایی که بهمون قصه بگه.
- محتوایی که مارو با خودش به یه سفر ببره.
- محتوایی که بهمون الهام بده تا یه حرکتی انجام بدیم.
- محتوایی که مارو بخندونه یا باعث لبخندمونشه.
- محتوایی که مارو به گریه بندازه، چه از خوشی، چه از ناراحتی.
- محتوایی که رازی رو برملا بکنه.
- محتوایی که غافلگیرمون کنه.
- محتوایی که تشویقمون بکنه تا هرگز تسلیم نشیم.
- محتوایی که یادمون بندازه هر کدوم از ماها منحصر به فرد هستیم و تشویقمون بکنه راه خودمونو برای زندگی کردن انتخاب کنیم. راهی که خودمون میسازیم، نه راهی که بقیه رفتن.
- محتوایی که یادمون بندازه در ورای چیزهای ساده، چیزهای بیشتری برای فهمیدن و دیدن وجود داره.
- محتوایی که فرضها و گمانهامونو تایید بکنه.
- محتوایی که فرضها و گمانهامونو به چالش بکشه.
- محتوایی که در عین سرگرم کننده بودن، آموزنده هم باشه.
- محتوایی که یه قهرمان بنظر ضعیف، یه ضدقهرمان قویو از بین ببره.
- محتوایی که بهمون یه دیدگاه جدید بده، باعثشه حتی به چیزهای معمولی از یه زاویه تازه نگاه کنیم.
بنظرم خوندن لیست ۲۱ نوع محتوای پر طرفدار، بهتون الهام میده و باعث میشه چیزی بسازید که مردم واقعا میخوان.
اسکات اوگتامن اخیرا مقالشو بروزرسانی کرده و ۱۰ نوع محتوای دیگه به همین لیست اضافه کرده. اگه خواستید یه ویدئوی دیگه برای اون ۱۰ مورد میسازم.
اگه به بازاریابی محتوا علاقه دارید، میتونید نوشتههای بیشتریو بخونید:
#بازاریابی_محتوا
0 دیدگاه