10ویژگی محتوای وایرال

چه محتواهایی بین مردم وایرال میشن؟ دیدید بعضی از محتواها مثل بمب میترکن؟ ویژگی محتوای وایرال چیه؟ اون محتواها چی دارن که مردم اونقدر دنبالش هستن؟ اگه اون ویژگی‌ها رو یاد بگیرید، می‌تونید برای محتوای خودتون استفاده بکنید تا سر و صدا به پا کنید.

 اسکات اوگتامن (اگه درست تلفظ کرده باشم) یه اینفوگرافیک معروف داره. توی مقاله محتواهایی که مثل بمب سر و صدا کردنو بررسی کرده و به ۳۱ نوع محتوا رسیده. گفته که مردم دنبال همین ۳۱ نوع محتوا هستن. یعنی اگه محتوایی تولید کنید که حداقل شامل یکی از این نوع‌‌ها بشه دو تا اتفاق میفته. اول اینکه مردم خواهان محتواتون خواهند شد. دوم اینکه شانس اینو دارن که مثل بمب بترکن.

اسکات اوگتامن نویسنده‌ی کتاب ۵۱ content marketing hacksه و مقالش در وب سایت CMI منتشر شده. در ادامه من قراره ۱۰ نوع محتوایی که در اون مقاله اومده‌ رو بگم.من ۲۱ ویژگیو قبلا معرفی کرده بودم که اگه خواستید میتونید تماشاش بکنید.

۲۱ نوع محتوای پرطرفدار

بنظرم بد نیست قبل از تولید محتوا، یه بار لیست ۳۱ نوع محتوای خواهاندارو مرور کنید. اینطوری می‌تونید الهام بگیرید و محتواتونو نزدیک یکی از این نوع‌ها بکنید. بخاطر همین من این لیستو بدون توضیح اضافه فقط می‌نویسم تاخوندنش قبل از تولید محتوا، بهتون الهام بده.

من در ادامه بر اساس یه مقاله‌ی معروف، درباره‌ی ۱۰ ویژگی محتوای وایرال خواهم گفت که بدجور سر و صدا می‌کنن.

  • محتواهایی که خاطراتو یادمون میندازه.
  • محتوایی درباره‌ی افرادیه که ریسکو به جون میخرن، افردای که ریسک پذیرن.
  • محتوایی که کنجکاویو قلقلک میده و تحریک میکنه.
  • محتوایی که تعلیق ایجاد میکنه. مثل فیلم‌ها. یه قسمت داستانو اول نشون میده، بعد بین زمینو آسمون گیر میکنین که خب بقیش چی قراره بشه؟
  • محتوایی که داستان یه نجاتو تعریف میکنه.
  • محتوایی که درباره‌ی رستگاریه.
  • محتوایی که داستان یه فداکاریه.
  • محتوایی که باعث میشه مقابل بزرگترین ترسهامون بایستیم.
  • محتوایی که باعث میشه بزرگترین ترس‌هامونو بپذیریم.
  • محتوایی که از یه راز پرده برمیداره.

اگه به بازاریابی محتوا علاقه دارید، می‌‌تونید نوشته‌های بیشتریو بخونید:
#بازاریابی_محتوا

فرداد جهانبخشمشاهده نوشته ها

Avatar for فرداد جهانبخش

من فرداد جهانبخش هستم، یک عدد بازاریاب محتوا.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *