از مشکلهایی که موقع نوشتن استراتژی محتوا و تولید محتوا بهش بر میخوریم اینه که محتوامون قابل فهم برای عموم باشه یا یه چیز تخصصی تولید کنیم؟ چیزی که مخاطب میخواد رو تولید بکنیم یا چیزی که خودمون دوست داریمو تولید کنیم؟ چطور منابعمون رو بودجه بندی کنیم که نتیجه خوبی بگیریم؟ چه زمانی مناسبه که محتواهای بشدت تخصصی رو وارد تقویم محتوامون بکنیم؟
سوالهایی از این دست باعث میشن موقع تولید هر محتوا با خودمون بگیم نکنه دارم راهو اشتباهی میرم؟
حداقل این موضوع بدجور رو مخه منه، چون نمیتونم همه تمرکزمو روی محتوا بذارم و یه مقدار قابل توجهی از تمرکزم صرف فکر کردن به داستانهای وحشتناک میشه، مثل اینکه ده سال بعده، من همچنان دارم درجا میزنم، بقیه دارن بهم میخندن و دیگه نمیتونم از پس مخارج زندگی بر بیام و احتمالا برای پیدا کردن غذا باید شروع به شکار کنم.
من فرمول ۷۰ ۲۰ ۱۰ رو از حرفهای جاناتان میدنهال، مدیر سابق خلاقیت Coca-Cola و Airbnb، یاد گرفتم و حیفم اومد که باهاتون به اشتراک نذارم.
تقریبا میشه گفت این فرمول مدل مناسبی پیشنهاد میده که باعث میشه بتونیم طبق نیازمون به سوالهای بالا و بیشتر از اونها پاسخ بدیم و یا حداقل بهمون ایده بده که چطور از پس این سوالها بر بیایم.
اگه خودمون تولید محتوا نمیکنیم و قصدی هم برای تولید محتوا نداریم شاید بازی خوبی باشه که از این به بعد موقع مصرف محتواهای دیگران به فرمول ۷۰ ۲۰ ۱۰ فکر کنیم و ببینیم چقدر طبق این مدل جلو رفتن؟ اگه طبق همین جلو رفتن چه مزیتها و معایبی نصیبشون شده و اگه نمیرفتن چه اتفاقی براشون میفتاد.
شاید بعد از دیدن این ویدئو دوست داشته باشین دربارهی مثالهای بازاریابی محتوا ویدئو ببینین:
0 دیدگاه