ایده‌هایی برای ساخت ولاگ

ایده‌هایی برای ساخت ولاگ - مصاحبه فرداد جهان بخش با حامد حامدیان

قبلا توضیح دادم که ولاگ چیه و یه نمونه از ولاگ‌هایی که ساخته بودم رو تماشا کردین. الآن می‌خوام چندتا ایده برای ساخت ولاگ بنویسم. این‌ ایده‌ها یکم عمومی هستن ولی بعدها از ایده‌هایی که به سلیقه من و احتمالا اون‌هایی که به وبلاگم سر میزنن نزدیکتره، مینویسم.

جعبه گشایی یا معرفی محصول

ایده‌هایی برای ساخت ولاگ جعبه گشاییوقتی که از بازکردن جعبه‌ی محصولی که تازه خریدید و برای اولین بار میخواید ازش استفاده کنید، فیلم می‌گیرید دارین جعبه گشایی انجام می‌دید.
مثلا وقتی تلفن همراه جدیدی وارد بازار شده و بعد از خریدن، از باز کردن جعبه‌‌ش و استفاده‌ کردن ازش فیلم میگیرید، دارید یه ولاگ جعبه گشایی ضبط می‌کنید.
تحقیقات نشون دادن که واکنش مغز به دیدن جعبه گشایی یه محصول تقریبا با خریدن محصول و باز کردن جعبه‌ی همون محصول به دست خود تماشاگر، تقریبا یکسانه. با این حساب ساختن اینجور ویدئوها میتونه تجربه‌ی خوبی برای تماشاگرها ایجاد کنه.

مسافرت

ایده‌هایی برای ساخت ولاگ مسافرتوقتی مسافرت رفتین از چیزهایی که می‌بینید فیلم بگیرید، چیزهایی مثل آداب رسوم مردم، جاهای دیدنی، مراسم‌های مختلف و غیره.
باقر محرمی کسیه که توی اینستاگرام اینکارو تا حدی انجام میده. با اینکه چندبار بهش گفتم ولاگ بساز ولی ظاهرا لایوهای اینستاگرامو ترجیح میده.

آموزش

ولاگ‌هایی که من میسازم از این نوع هستن و سعی دارن به تماشاگر چیزی آموزش بدن، مثلا اینکه بوم کسب و کار چطور کار میکنه یا مثلا اینکه چیکار کنیم که ایده‌هامونو ندزدن.
ولاگ آموزشی نباید فقط در مورد بحث‌های تئوریک باشه؛ هر چقدر به کارهای عملی نزدیک بشه درگیری تماشاگر با محتوا (Engagment) بالا میره.

مُد و سلامت

از اسمش معلومه دیگه! ممکنه در مورد حرف زدن در مورد رژیم غذایی یه ورزشکار باشه یا در مورد اینکه چطور آرایش کنیم و غیره. دوست من آناهیتا یه ولاگره که توی همین حوزه فعالیت کنه (بقول یوتوبی‌ها مادر یتویوب ایرانه :D).

معرفی کتاب یا فیلم

بعد از خوندن یه کتاب یا دیدن یه فیلم، اون رو به بقیه معرفی کنین و نکاتی که بنظرتوندر مورد اون کتاب یا فیلم بنظرتون ارزش داشتن رو به بقیه بگین.
متاسفانه این نوع از محتوا با اینکه ارزشمنده ولی کم تولید شده.

سبک زندگی

شاید نشون دادن زندگی روزمره و اتفاق‌هایی که توی اون زندگی میفته بنظر ساده و بدردنخور برسه. ولی اینجور ویدئوها همیشه بازدیدکننده و طرفدار دارن. حریم شخصی بقیه همیشه برای آدم‌ها جالب بوده و اینروزها این کنجکاوی رو براحتی می‌تونند ارضاء کنند.
ولاگ‌هایی که کوهیار میسازه تقریبا از این نوعه.

مصاحبه

مصاحبه فرداد جهان بخش با حامد حامدیان

مصاحبه من با حامد حامدیان مدیر نوآوردگاه

این مصاحبه‌ها قرار نیست به شکل چیزهایی که در تلویزون پخش میشن باشن. قرار نیست محدودیت و مقرراتی برای این مصاحبه باشه. یه نفرو دعوت کنید و شروع کنید به حرف زدن. احتمالا تجربه‌ها و حرف‌های بدردبخوری خواهد داشت که میتونه در ادامه مسیر زندگی کمکمون کنه، مثل مصاحبه من با حامد حامدیان.درضمن این یه راه سریع برای ساختن ولاگه.

بازی کردن

ایده‌هایی برای ساخت ولاگ بازییکی از پرطرفدارترین ولاگ‌های دنیا، ولاگهاییه که توش یه بازی ویدئویی انجام میدن. تقریبا مثل جعبه گشاییه ولی در مورد بازی. مثلا یه بازی‌ جدید بخرید، و در حالی که دوربین رو به سمت خودتون تنظیم کردید، شروع کنید به بازی کردن. فقط کافیه فکرهاییه که موقع بازی کردن می‌کنید رو رو با صدای بلند بگید. همین!

فرهنگ

نشون دادن فرهنگ برای بقیه دیدینه. می‌تونید از فرهنگ محل زندگیتون بگید یا حتی جایی که کار می‌کنید، مثلا از شوخی‌هایی که توی محل کار می‌کنید گرفته تا جشن‌هایی که می‌گیرید و غیره.

رویداد

دوربین بدست بگیرید و از رخدادهایی مثل نمایشگاه‌ها، مسابقه‌ها یا مراسم‌های مختلف فیلم بیگیرید تا چشم و گوش اون‌هایی باشید که به هر دلیلی نتونستن در اون رویداد حضور داشته باشن.

پشت صحنه

معمولا هر اتفاقی دو رو داره، چیزی که بقیه می‌بینند و چیزی که فقط خودتون می‌بینید. غالبا تماشاگر دوست داره تا از اون قسمت‌های مغفول مونده‌ی زندگی بقیه یا رخدادهای مختلف خبردار بشه. حتما توی زندگیتون جاهایی هست که پشت صحنه داره، اگه بنظرتون خودافشایی(!) نیست و بعدها صدمه‌ای نخواهید دید، می‌تونید از اون‌ها ولاگ بسازید.

کمدی

هدف این ولاگ‌ها خندوندن تماشاگره، با کارهایی مثل سر کار گذشتن بقیه (البته اخلاق حکم میکنه که جنس کاری که می‌کنیم مسخره کردن بقیه نباشه). توی جاهایی مثل اینستاگرام از اینجور ویدئوها که قصد خندوندن تماشاگرو دارند، زیاد پیدا میشه ولی هنوز راه طولانی تا تبدیل شدن به ولاگ دارند.

راستی لطفا برای حمایت از من و تماشای ولاگ‌های بیشتر، کانال یوتیوب من رو دنبال کنید.

در ادامه:

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *