پادکست تک‌وویس کمی قد کشید

وقتی که پادکست تک‌وویس رو شروع کردیم، دوست داشتیم پادکستی برای اهالی کسب و کار باشه که با اون بتونیم کمی روی بهتر شدن اکوسیستم کارآفرینی و کسب و کار ایران تاثیر بذاریم.

فصل اول اونطوری که می‌خواستیم پیش نرفت. محتوایی که انتشار می‌دادیم بیشتر شامل مباحث علمی و مربوط به تکنولوژی بود تا کسب و کار. از همه بدتر محتوای مصرفی توی پادکست رو ما تولید نمی‌کردیم. اونا رو از سایت‌هایی مثل زومیت، دیجیاتو و مجله‌ی دیجی‌کالا وام می‌گرفتیم.
یه روز توی مهمونی یه آشنایی با لبخند ترحم‌آمیزی بهم گفت: کارتون خوبه، از فلان جاها محتوا رو برمیدارین؟! من هر روز صبح اونا رو می‌خونم. البته اگه وقت کردم به پادکست شما هم گوش میدم.

ما برای انتشار هفتگی تک‌ووس اون هم سر یه روز و یه ساعت مشخص، فشار زیادی رو متحمل می‌شدیم و شنیدن این حرف به هیچ عنوان حس خوبی نمی‌داد. برای همین بعد از مدتی تصمیم گرفتیم کار رو متوقف کنیم و فکر دیگه‌ای بکنیم. پادکست ما برای کسایی خوب بود که گوگل رو نمیشناختن!
ماه‌ها طول کشید تا یه مسیر درست تدوین کنیم. نمی‌خواستیم مثل فصل قبل محتوامون با یه گوگل کردن بدست بیاد.

و بعد از مدت‌ها فصل دوم رو شروع کردیم.

این فصل شاید برای شنونده کمی شبیه فصل اول باشه ولی برای ما اینطور نیست.  برای ساخت تازه‌ترین قسمت شاید بیشتر از ۳۰ مقاله و نوشته داغ و تازه از بهترین نویسنده‌های دنیا و چندین سخرانی و فایل صوتی از بزگان کسب و کار رو مورد بررسی قرار دادیم تا بتونیم چیزی بسازیم که برای اهالی کسب و کار کمیاب و مفید باشه. می‌خواستیم وقتی فصل دوم رو شروع می‌کنیم احساس کنیم که تک‌وویس کمی قد کشیده و بزرگ شده. با اینکه خیلی کارها باید براش انجام بدیم ولی فکر می‌کنم تا حدی تونستیم این حس رو بدست بیاریم.
قسمت تازه رو براتون گذاشتم. اگر دوست داشتین گوش بدین و اون رو با دوستاتون به اشتراک بذارین.

پی نوشت: می‌دونم صدام یکم کم جونه ولی بدجور سرما خوردم. قسمت بعد سعی می‌کنم اینطوری نشه 🙂

راستی برای شندین قسمت‌های قبل میتونین به سایت استودوی زیما سر بزنین.

در ادامه:

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *